قدرت ایجاد و انتقال احساس در رنگ ها بسیار زیاد است. جالب است بدانید هر رنگی در ناخودآگاه افراد یک حس خاصی ایجاد می کند. رنگ قسمت مهمی از طراحی غرفه نمایشگاه است. اگر بتوانید در المان های نمایشگاه از رنگ مناسب استفاده کنید، بسیار چشمگیر و تاثیرگزارتر خواهید بود. طبق بررسی محققان 84 درصد مشتریان اولین دلیل خرید یک محصول را رنگ آن بیان کرده اند. رنگ غرفه نمایشگاه می تواند متفاوت از رنگ سازمانی شما باشد. گاهی اوقات رنگ سازمانی روی کارت ویزیت، بروشور و … زیبا و مناسب است اما روی پلاستیک و المان های دیگر نمایشگاه جالب به نظر نمی رسد. در این حالت بهتر است برای جذب مخاطب از رنگ دیگری استفاده کنید.ما در این مقاله به طور کامل تاثیر رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی را برای شما شرح داده ایم.

نماد و کاربرد رنگ ها :

  • قرمز:

قرمز نشانه شور، اشتیاق، انرژی، قدرت و عشق است و احساسات زیادی را منتقل می کند. این رنگ با احساس تند و شدید همراه است. همچنین رنگ قرمز برای جذب خریدهای ناگهانی و بدون مقدمه و جمع کردن توجه برای فروش های حراج بسیار ایده آل است. از این رنگ اغلب در صنعت غذا استفاده شده زیرا باعث تحریک اشتها می شود.

  • آبی:

آبی یک رنگ آرام و صمیمانه است که نشان ‌دهنده هوش و مسئولیت‌ پذیری بالا و برای جذب حس اعتماد و امنیت است. از این رنگ بیشتر در زمینه اداری استفاده می شود زیرا بهره وری را ارتقاء می دهد.

غرفه سازی نمایشگاهی نمانور
  • زرد:

زرد رنگ آفتاب، شادی، امید، حرارت و انرژی مثبت است. این رنگ فرآیندهای ذهنی، سیستم عصبی و ارتباط را تحریک می کند. رنگ زرد هم مانند رنگ قرمز، باعث جلب توجه می شود. از زرد بیشتر برای نشان دادن وضوح استفاده می شود.

  • سبز:

سبز نماد طبیعت، رشد، سلامت و حیات می‌ باشد. همچنین همیشه یادآور بهار و تولدی دوباره است. در حوزه خرده فروشی، سبز برای خلق حس آرامش و تعدد اعصاب استفاده می شود. این رنگ را نشانه باروری در نظر گرفته و بیشتر برای معرفی محصولات دوستدار طبیعت به کار برده می شود.

  • نارنجی:

نارنجی نماد انرژی، هیجان، سرزندگی و صمیمیت است. این رنگ به عنوان رنگ ثانویه، حرارت قرمز را با شادابی زرد ترکیب می‌کند. از نارنجی بیشتر در بازاریابی به عنوان قسمتی از دعوت به اقدام استفاده می کنند. برندهایی که می خواهند نشان دهند دوستانه و رازدار هستند، اغلب رنگ نارنجی را به عنوان قسمتی از طراحی لوگوشان انتخاب می کنند.

  • بنفش:

بنفش رنگ بسیار لوکس، عجیب و نماد ثروت، فرزانگی و موفقیت است. این رنگ شور و انرژی قرمز را همراه با آرامش آبی در خود دارد. بدون شک هرچیزی که پرسرعت، با انرژی و در عین حال آرام و حرفه‌ای باشد، قیمت بالایی نیز دارد. در گذشته رنگ بنفش، رنگ اشرافی و بیشتر مورد استفاده پادشاهان بوده است.  در بازاریابی، رنگ بنفش را بیشتر برای ضد سن سالخوردگی و محصولات زیبایی استفاده می کنند.

غرفه سازی نمایشگاهی زمزم

تاثیر رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی:

امروزه طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی برای کسب و کارهای مختلف که در نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند بسیار اهمیت دارد. غرفه های نمایشگاهی باید در همان نگاه اول مشتری را به خود جذب کنند و در مرحله بعد او را در غرفه نگه دارند. ترکیب بندی رنگ در غرفه می تواند نشان دهنده نوع کسب و کار، خلق و خوی کارکنان، صاحبین مشاغل و … باشد. استفاده از هارمونی ها و کنتراست ها هر کدام می تواند معنای متفاوتی را ایجاد نماید و مخاطب را به نحوی با فضا درگیر کند. یکی از شاخص های بسیار مهم در غرفه سازی که تاثیر بسیار زیادی در افراد داشته و با احساس ارتباط دارد، ترکیب رنگ بندی در غرفه سازی می باشد.

نکات طلایی برای انتخاب رنگ:

  • توجه به ویژگی هر رنگ
  • توجه به میزان نور محیط و مکمل بودن رنگ ها
  • توجه به نوع فرهنگ و سلیقه عموم مردم آن کشور
  • در ترکیب رنگ ها بهتر است از یک رنگ اولیه و یک رنگ ثانویه به عنوان تاکید استفاده کنید. این کار بخش های مختلف را از یکدیگر به صورت کامل جدا می کند.
  • اگر می خواهید از رنگ تضاد در غرفه استفاده کنید، یکی از رنگ ها را به صورت هارمونیک به عنوان رنگ قالب و از یک رنگ دیگر به عنوان رنگ تاکید در بخش محدودی از غرفه استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه و ایجاد انرژی مضاعف در غرفه می شود.
  • از انتخاب دو رنگ پر انرژی به صورت پراکنده در غرفه خودداری کنید. این کار باعث کاهش تمرکز مخاطب شده و انرژی رنگ ها را خنثی می کند.
غرفه سازی

جمع بندی:

طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که نشان دهد شما هستید و بازدید کنندگان را به غرفه تان در میان یک سالن نمایشگاهی شلوغ جلب کند. تاثیر رنگ در غرفه یکی از ویژگی های مهمی است که می تواند غرفه شما را به یکی از خاص ترین و پر بازدیدترین غرفه ها در نمایشگاه تبدیل کند. در کنار استفاده از رنگ ها و ترکیب بندی آن ها طراحی دکور غرفه نیز اهمیت زیادی دارد.

برای این کار می توانید از تیم متخصص آوانمانور استفاده کنید. تیم مجرب آوانمانور بــا  استفاده از مدیریــت حرفه ای، تیــم کارشناســی و کادر فنــی خــود عــلاوه بــر امکانــات و تجهیــزات حرفــه ای، بیــش از 500 رویــداد را در حوزه هــای مختلــف همچــون غرفه سازی، معرفــی برندهــا، محصــولات و … پشــتیبانی و اجــرا کــرده است. برای مشاهده نمونه کارهای ما به صفحه ” غرفه سازی نمایشگاهی ” مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما می توانید با شماره های 02177963540 و 02177963541 تماس حاصل فرمائید.