امروزه افراد زیادی برای مشاهده یا خرید کردن از برندهای جدید به صورت سالانه به نمایشگاه ها مراجعه می کنند. شرکت کردن در این نمایشگاه ها فرصت بسیار ویژه ای برای معرفی برند و یا خدمات هر شرکت می باشد. بدون شک مهمترین بخش در یک نمایشگاه، غرفه ها هستند. یک غرفه مدرن، زیبا و حرفه ای به بیشتر دیده شدن برند کمک می کند. برای طرحی بهتر غرفه خود، پیشنهاد می کنیم با اصول طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی آوانمانور همراه باشید…

فاکتورهای مهم اصول طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی :

  • فضابندی مناسب و استفاده بهینه از فضای غرفه
  • واضح و مشخص بودن پیام طراح غرفه برای بازدیدکنندگان
  • دارای جذابیت بصری و استفاده از ابزار سمعی
  • طراحی متناسب با خدمات و یا کالاهای سازمان
  • رعایت هارمونی رنگ متناسب با رنگ سازمانی
  • توجه به زمینه فعالیت نمایشگاه
  • توجه به سلیقه، جنس و سن بازدیدکنندگان

تقسیم و بخش بندی بر اساس فضاهای لازم:

  • فضای آموزشی : در صورت برگزاری کارگاه های آموزشی
  • فضای مشاوره و مذاکره : جهت برقراری ارتباط با همکاران تجاری
  • فضای اطلاع رسانی و پاسخگویی : جهت پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان
  • فضای نمایش کالاها یا محصولات : جهت معرفی محصولات یا خدمات به بهترین شکل
  • فضای نمایش تصاویر و بنرهای تبلیغاتی
  • فضای مبلمان اداری
  • فضای خدمات و پذیرایی
  • فضای انبار و لوازم اضافی

انواع غرفه نمایشگاهی:

  • غرفه خودساز یا غرفه چوبی :

غرفه های چوبی از ام دی اف، نئوپان و یا حتی بعضی مواقع از آهن ساخته می شوند. در این مدل می توان از طراح ها و رنگ های متفاوت برای ساخت غرفه استفاده کرد.

  • مدولار یا پارتیشن :

این مدل غرفه مناسب فضاهای بسته است و از پایه، پنل و قید با ارتفاع 240 سانتی متر و به فاصله یک متر از هم متصل می شوند. معمولا این مدل غرفه ها توسط ستاد برگزاری نمایشگاه ساخته می شود.

  • غرفه ماکسیما :

این مدل غرفه نوعی از همان غرفه مدولار است با این تفاوت که ترکیب رنگی و نوع قید و پنل متفاوت است. با کمی خلاقیت می توان غرفه های زیبایی با این سازه ایجاد نمود.

  • غرفه اسپیس فریم space frame:

این مدل غرفه از فلز ساخته شده و بسیار محکم است. از این غرفه در فضای باز هم می توان استفاده کرد. این سازه فلزی با برزنت و چادر مسقف شده و دیواره های آن را با نبر و فلکسی تزئین می کنند.

فاکتورهای مهم انتخاب طراح غرفه:

  • دارای سابقه کاری در طراحی غرفه های نمایشگاهی
  • دارای ذهنیت نمایشگاهی
  • فعال در حوزه دکوراتیو یا طراح صحنه
  • باسلیقه، به روز و خوش فکر
  • آشنا با طرز تفکر مدیر سازمان

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی با آوانمانور:

شرکت آوانمانور به عنوان یکی از بهترین طراح و اجرا کننده های حوزه غرفه سازی نمایشگاهی با سابقه ای درخشان در تهران و شهرستان ها مشغول به فعالیت است. تیم ما علاوه بر داخل کشور، تجربه کار با نمایشگاه های بین المللی را نیز در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانیده است. برای مشاهده نمونه کارها به صفحه ” غرفه سازی نمایشگاهی ” مراجعه کنید و یا برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های 02177963540 یا 02177963541 تماس حاصل فرمائید.

جمع بندی:

استفاده بهینه از فضای غرفه و خلاقیت طراح ، مهمترین فاکتور در طراحی غرفه می باشد. نمایشگاه ها معمولا بین 3 تا 5 روز هستند و در این مدت کوتاه باید بهترین بهره برداری را جهت معرفی برند، محصولات و خدمات خود داشته باشید. با استفاده درست از ابزار سمعی و بصری در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار داده و به اهداف خود برسید.