امروزه کسب و کارها برای ارتقا کار خود، تعامل با مخاطبان و جذب مخاطب جدید رویداد یا همان ایونت های متنوعی برگزار می کنند. تاثیر یک رویداد بستگی به اهداف آن کسب و کار دارد. یک رویداد موفق و به یادماندنی تاثیر مثبتی روی مخاطبان گذاشته و باعث معرفی هر چه بهتر برند شما خواهد شد. برگزاری یک رویداد خوب، نیازمند رعایت اصول و قوانین خاصی است تا بتوانید به راحتی آن را اجرا کنید. ما در این مقاله نکات برگزاری یک رویداد موفق را با شما به اشتراک گذاشتیم. با ما همراه باشید…

اصول برگزاری رویدادهای موفق:

  • مشخص کردن اهداف :

هر رویدادی براساس یک هدف خاصی برگزار می شود. ممکن است هدف شما معرفی محصول یا خدمات، افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید یا … باشد. ابتدا قبل از شروع هر کاری هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی براساس آن انجام دهید.

  • استخدام تیم اجرایی با تجربه :

داشتن یک تیم حرفه ای برای برگزاری رویداد بسیار واجب است. البته تیم احتیاج به یک مدیر باتجربه نیز دارد تا وظایف هر نفر را هماهنگ و تیم را رهبری کند. اعضای تیم اجرایی باید هر کدام مسئولیت مربوط به خود را به نحو احسن انجام داده و متعهد باشند.

  • مشخص کردن بودجه :

با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص نمودن هر یک از چیزهایی که جهت برگزاری این رویداد باید هزینه کنید، به یک بودجه مشخص می رسید. حتما یک بودجه اضافی برای هر گونه خرج اتفاقی یا ضروری در روز مراسم نیز در نظر بگیرید. اگر تامین بودجه از عهده شما خراج بود، تامین اسپانسر، همکاری با یک شرکت مکمل یا بلیت ‌فروشی گزینه مناسبی خواهد بود.

دکور دیجی کالا
  • زمان بندی مناسب :

حتما هنگام برنامه ریزی برای هر یک از قسمت های رویداد خود یک زمان مشخص در نظر بگیرید تا مخاطبان استفاده کاملی از تمام رویداد شما داشته و تداخلی به وجود نیاید. لازم است برای پذیرایی، استراحت مخاطبان و شبکه ‌سازی افراد نیز زمان در نظر بگیرید.

  • استفاده از پلتفرم های اطلاع رسانی :

برای دعوت مخاطبان خود می توانید از پلتفرم های اطلاع رسانی آنلاین استفاده کنید. این پلتفرم ‌ها برای سنجش تعداد شرکت‌ کنندگان و گردآوری مشخصات اولیه آن‌ها بسیار کاربردی است.

  • بازاریابی :

استفاده از بروشور، کارت ویزیت، کارت هدیه، اشانتیون محصولات، مسابقه یا … برای بازاریابی و جذب مخاطب جدید بسیار تاثیرگزار است. حتما اطلاعات شرکت کنندگان را جمع آوری کنید تا در رویدادهای بعدی بتوانید از آن استفاده کنید.

  • انتخاب تم مناسب :

استفاده از یک تم مناسب برای دکور، کارکنان، فعالیت ها و … تاثیرگزاری رویداد را بیشتر خواهد کرد. در نظر داشته باشید که تم شما باید با محصولات و هدف شما مرتبط باشد.

  • ثبت رویداد :

از رویداد خود با عکس و ویدئو یک گزارش تهیه کنید. از این گزارش می توانید در شبکه های اجتماعی و مطالب خبری استفاده کنید. ثبت رویداد به برندسازی شما نیز بسیار کمک خواهد کرد. توصیه می کنیم از عکاس یا فیلم بردار حرفه ای استفاده کنید.

  • پیگیری بعد از اتمام رویداد :

بعد از اتمام رویداد کار اصلی شما شروع می شوند. از طریق ایمیل، پیامک یا … یک پیام تشکر برای تمام افرادی که در رویداد شرکت کردند ارسال کنید. همچنین با یک فرم نظرسنجی می توانید کیفیت رویداد خود را نیز بررسی کنید. پیگیری مخاطبان بعد از رویداد حس اعتماد را در آنها افزایش می دهد. آن ها در رویدادهای بعدی شما نیز شرکت کرده و با استفاده از بازاریابی دهان به دهان باعث جذب مخاطب جدید خواهند شد.

برج میلاد

طراحی انواع دکور رویدادها با آوانمانور :

تیم مجرب آوانمانور بــا  استفاده از مدیریــت حرفه ای، تیــم کارشناســی و کادر فنــی خــود عــلاوه بــر امکانــات و تجهیــزات حرفــه ای، بیــش از 500 رویــداد را در حوزه هــای مختلــف همچــون برگــزاری  کنســرت ها، همایش هــا، افتتــاح پروژه هــا، معرفــی برندهــا و محصــولات و … پشــتیبانی و اجــرا کــرده و رســانه ای موثــر در ارائــه فراگیــر ایــن خدمــات می باشــد. نـگاه مـا انقلابـی در برگـزاری هـر چه بهتـر رویدادهاسـت. مـا گمـان  میکنیـم معرفـی محصـولات، تبلیغـات و رونمایـی از برندهـا و همچنیـن انتشـار ایده هـا در سـایه بهره گیــری از ایــن امکانــات و ظرفیت هــا میتوانــد چشم اندازی روشــن تر را بــه نمایــش بگــذارد . می توانید برای مشاهده نمونه کارهای ما به صفحه ” دکور همایش ” مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما با شماره های 02177963540 و 02177963541 تماس حاصل فرمائید.

 

جمع بندی:

شاید برگزاری یک رویداد برای شما مشکل یا استرس زا باشد اما با مطالعه این راهنما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برگزاری ایونت برای جذب مخاطب جدید و افزایش آگاهی برند بسیار تاثیرگزار خواهد بود. از یک روز قبل آماده مراسم باشید و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید رویدادی موفق برگزار کنید. مشخص کردن هدف، استخدام تیم اجرایی با تجربه، زمان بندی مناسب، بازاریابی و … از عوامل برگزاری یک رویداد موفق هستند.